Till dig som bor hos oss
Vad roligt att du har valt att bo i ett Wallenstamhus. Vår förhoppning är att du ska trivas både med oss och ditt boende.
Vi vill att våra hyresgäster ska trivas och bo länge hos oss. Därför försöker vi skapa så bra förutsättningar som möjligt för att du ska trivas hos oss, både inne i din lägenhet och i närområdet.
Att bo i hyresrätt ska vara enkelt och du ska veta hur du kommer i kontakt med oss. Vår kundservice svarar på frågor via telefon och mejl. Dessutom hittar du svar på många frågor via vårt kundforum
Mer information om ditt boende hittar du också på Mina sidor och i Wallenstam appen.
Kundservice
Vår kundservice finns på plats för dig under kontorstid på vardagarna. Då är de redo att svara på dina frågor och ta emot felanmälningar. Ring oss på 020-400 100 så hjälper vi dig.
Läs merLänge leve hyresrätten
På Wallenstam värnar vi om hyresrätten som boendeform. Det är en flexibel och bekymmersfri boendeform för hyresgästen och den är viktig för staden. Vi är ett av de största privata bostadsbolagen i Sverige med cirka 11 800 hushåll i attraktiva lägen i Stockholm, Uppsala och Göteborg.
För oss handlar ansvarsfull stadsutveckling lika mycket om att utveckla befintliga fastigheter som att bygga nya.
Utöver ett omfattande miljöarbete fokuserar vi på trygghet och kvalitet både i och runt våra fastigheter. Säkerhet står i fokus och vi arbetar med kundfokuserade handlings- och åtgärdsprogram i våra områden. Genom sponsring av bred ungdomsidrott och bidrag till hjälporganisationer försöker vi på vårt sätt bidra till ett bättre samhälle.
Vanliga frågor & svar
Här hittar du frågor som andra har ställt.
Kund- ett av våra fokusområden
I vår affärsplan för 2023-2030 har vi identifierat tre fokusområden, ett av dessa är kund;
Vi ska med attraktiva lägenheter och lokaler, samt god service årligen förbättra kundens helhetsintryck av Wallenstam.