Tack för din störningsanmälan
Allmän information kring störningsanmälan
Vi har tagit emot din anmälan om störning och kommer nu att handlägga den enligt våra rutiner. Om störningen du anmält gäller kringboende tar vi alltid kontakt med berörd hyresgäst. Detta sker oftast via samtal och/eller varningsbrev.
Då denna typ av anmälan ofta är av känslig karaktär och vi har tystnadsplikt, kan vi inte alltid återkoppla till dig med vilka åtgärder som vidtagits.
Om du skulle uppleva fortsatta störningar efter tre veckor trots att du gjort en anmälan, behöver du göra en ny störningsanmälan via hemsidan. Vi får då kännedom om att störningen inte upphört och tar vidare åtgärder.
Vid störningsärenden efter kontorstid kontaktar du störningsjouren. Vid kontakt uppger du namn, adress och telefonnummer. Redogör för det problem du uppfattar i fastigheten. Vi ber dig använda jouren med förnuft, ring verkligen när det är befogat. Har du möjlighet försök kontakta den som stör och lös problemet den vägen i första hand. Om det är ett pågående brott ska polis kontaktas.
Kontaktuppgifter till vår störningsjour:
- Stockholm 08-734 00 20
- Uppsala 018-13 00 03
- Göteborg med omnejd 031- 20 22 22