Vår kundservice
I vårt Kundforum hittar du snabbt och enkelt svar på vanliga frågor.
Behöver du hjälp med något som krånglar i ditt hem eller din lokal använd gärna vårt felanmälningsformulär eller mejla oss så hjälper vi dig.
Vanliga frågor och svar, bostad
Här hittar du frågor som andra har ställt.
Vanliga frågor och svar, lokaler
Här hittar du frågor som andra har ställt.
Kontakta oss
Hittar du inte svaret på din fråga kan du alltid ringa eller mejla oss.
Telefon: 020-400 100
E-post bostadshyresgäster: Kundservice@wallenstam.se
E-post lokalhyresgäster: Kundservice.lokaler@wallenstam.se
Chatta
Öppettider
Avvikande öppettider
Felanmälan
Gör din felanmälan via vårt formulär dygnet runt. Vi svarar så snart vi behandlat ditt ärende.
Till felanmälanJour efter kontorstid
Om det inträffar något akut i din lägenhet, lokal eller fastigheten efter kontorstid,
t ex på helgen kan du kontakta jouren.
Viktigt att veta!
Jouren är tänkt för akuta ärenden så som stigande stopp i avloppet eller ett vattenläckage. Om ditt ärende inte är akut som till exempel att spisen inte fungerar, du har en trasig lampa i kylen eller vattnet rinner långsamt i avloppet, får du själv bekosta utryckningskostnaden.
Uppge namn, adress och telefonnummer och berätta vad som inträffat.
Journummer: 031-20 22 22
Vi har ett och samma journummer oavsett var i landet du befinner dig. När du har ringt blir du kopplad till rätt operatör genom ett knappval.