EN

Några vanliga yrken

  • Bolagsekonom
  • Bolagsjurist
  • Controller
  • Ekonomiassistent
  • IT-supporttekniker
  • Konferensvärd
  • Kundservicehandläggare
  • Marknadskommunikatör
  • Systemansvarig
  • Säkerhetssamordnare

Elina Almén, kundservicehandläggare

Vad gör en kundservicehandläggare på Wallenstam?

Kortfattat så tar en kundservicehandläggare emot samtal och ärenden från våra hyresgäster och ser till att deras ärende hamnar hos rätt person för att ge dem en så snabb och bra service som möjligt.

Min huvudsakliga uppgift är att hjälpa våra kommersiella hyresgäster. Utöver detta hanteras även fakturor och administrering av kundforum av kundservice.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Det bästa med mitt jobb är det sociala. Jag tycker mycket om den kundkontakten man har i min roll både via telefon och mail. Målet är alltid att kunna hjälpa våra hyresgäster på bästa sätt och när man lyckats med detta känns det bra i hjärtat.

Erik Roos, momsansvarig

Vad gör en momsansvarig på Wallenstam?

Moms finns i många frågor i verksamheten – allt ifrån uthyrning, inköp av tjänster och försäljning av bolag. Kortfattat är min uppgift att se till så att Wallenstam betalar rätt moms och undviker misstag som är kostsamma rent momsmässigt.

Vad är med bästa med Wallenstams ekonomiavdelning?

Engagemanget och den glada atmosfären.

Michaela Lindegran, systemansvarig

Vad gör en systemansvarig på Wallenstam?

Som systemansvarig ansvarar jag för flertalet olika verksamhetssystem. Mitt ansvar är att förvalta och utveckla dem för att verksamheten ska få ett så bra system som möjligt.

Beskriv din väg till denna tjänst

Min resa på Wallenstam började med en praktik där jag gjorde ett IT projekt tillsammans med Wallenstams driftavdelning, därefter kändes det naturligt att söka tjänsten Systemansvarig Proptech och jag har nu arbetat som detta i 1,5 år.

Vad är med bästa med Wallenstams IT-avdelning?

Det bästa med Wallenstams IT-avdelning är alla kollegor som driver och inspirerar utveckling.