Vår organisation
Vår verksamhet bedrivs inom två affärsområden: Göteborg och Stockholm
Kundnära organisation
Varje region ansvarar för bostäder, lokaler och nybyggnation. Staber inom administration, ekonomi, finans, kundservice med flera stöttar upp dessa.
Fastighetsskötsel och underhåll av våra fastigheter är tjänster som handlas upp externt, dessa samarbetspartners kallas Wallenstam partner.
Medarbetarstatistik | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 |
---|---|---|---|---|---|
Medelantal anställda | 274 | 267 | 270 | 254 | 251 |
- varav män/kvinnor, % | 46/54 | 43/57 | 42/58 | 41/59 | 42/58 |
Frisknärvaro, % | 98.7% | 97,8 | 97,6 | 96,5 | 96,7 |
Genomsnittlig anställningstid, år | 9,1 | 8,7 | 9,0 | 8,0 | 8,0 |
Personalomsättning, % | 7 | 8 | 7 | 7 | 6 |
Jämställdhet och kompetensutveckling
På Wallenstam ska alla medarbetare behandlas med respekt och hänsyn till var och ens rättmätiga krav på integritet, oavsett kön och andra olikheter. Kvinnor och män ska ha samma förutsättningar för de tjänster som finns inom bolaget, både vid rekrytering och i arbetet. För att stödja personlig utveckling, följa upp gemensamt satta mål och stämma av arbetssituationen, genomförs årliga medarbetarsamtal. Då planeras också för framtida kompetensutveckling, något som bidrar till både individens och bolagets utveckling.
Vi är stolta och glada över att vara med på Allbrights lista över börsens mest jämställda bolag, se listan här
Välmående medarbetare
Vi arbetar aktivt med friskvårdsaktiviteter och erbjuder goda möjligheter till träning på respektive kontor samtidigt som friskvårdsaktiviteter generellt subventioneras. Den fysiska arbetsmiljön är god och kontoren är utrustade med ergonomiska arbetsplatser. I syfte att främja fortsatt välmående erbjuds alla anställda regelbundet en hälsobedömning.
Hela personalen har haft möjlighet att delta i en utbildning i hjärt- och lungräddning. Vi har även investerat i ett antal hjärt- och lungräddningsmaskiner till våra kontor.
Medarbetare- ett av våra fokusområden
I vår affärsplan för 2023-2030 har vi identifierat tre fokusområden, ett av dessa är medarbetare;
Genom vår goda företagskultur ska vi vara en attraktiv arbetsgivare och årligen förbättra vårt engagemangsindex
Uppförandepolicy
Vår uppförandepolicy (Code of Conduct) utgår från våra kärnvärden (Utveckling, Respekt, Engagemang) och ska ligga till grund för bolagets agerande inför medarbetare, hyresgäster, kunder, leverantörer och andra intressenter.